ההיסטוריה של הקיאק

רוב רוי מציע שייט קיאקים בצפון מעל 20 שנה, אבל לסירת הקיאק יש היסטוריה ארוכה הרבה יותר. הידעתם שהקיאק הראשון שימש את האינואיטים (כל העמים האסקימוסים שחיו בחוג הארקטי)  בקוטב הצפוני לפני 5000 שנה!
שלא כמו הסירות בימינו, אשר מורכבות בעיקר מפלסטיק או פיברגלס, הקייק המקורי היה בנוי ממסגרת עץ בשילוב של עור כלבי ים. בחלק האמצעי של הקיאק, אשר נועד לישיבת החותר, כלל גם עורות ופרווה של חיות שונות, אשר נועדו לחמם את החותר.

 

השימוש הראשוני של הקיאק היה לשם צייד ודייג. כך האסקימוסים יכלו להגיע למקומות מרוחקים ולהישאר כמעט בלתי נראים ע"י הסוואה של קיאק בבד לבן, על מנת שהוא ידמה לחתיכת קרח. הסוואה זו אפשרה להם להתקרב לחיות אותן הם ניסו לצוד ביעילות רבה יותר.

גבר בקיאק

 

באמצע המאה ה-19 הקיאק מצא את דרכו לאירופה וכך הפך הקיאק מכלי הצייד לכלי לספורט, המורכב ממסגרת עץ עטופה בבד. בכלי שייט השתמשו להעברת סחורות ואנשים וקיאקים שימשו רבות את החוקרים אשר חקרו את הקוטב הצפוני והדרומי. הסירות הקטנות האלה יכולות בקלות לנווט בנחלים ואגמים אשר מכוסים בחלקם בקרח.

 

מי שפעם הזמין שייט קיאקים בצפון בוודאי יודע שיש רמות קושי למסלולים השונים. תלוי בזרם שיש בנחל ותוואי השטח. האדם הראשון שהשתמש בקיאק לחציית נהר גועש היה אדולף אנדרלה, אשר החליט לנסות את כלי השיט שלו בנחל סלצ'חופן שבאוסטריה. בעקבות החצייה ההיסטורית הזו החלו לדרג את הנחלים בעולם בהתאם לרמת הזרמים בהם.

 

באמצע המאה ה-20 החלו אנשים להשתמש בקיאקים גם לשם הנאה בלבד. הידעתם כי הייתה סירת קאנו שקרו לה רוב רוי? ב-1845 חוקר בריטי בשם ג'ון מגרגור בנה ספינת קאנו מעץ אורן, בהסתמך על שרטוטים של הקיאקים הישנים של האינואיטים. בהמשך הוא חקר לא מעט נהרות ואגמים ברחבי אירופה בקאנו שלו ואף כתב ספר בשם "אלף מיילים בקאנו רוב רוי". המטרה שלו הייתה להציג לאירופאים דרך שונה לטייל ברחבי היבשת.

ב-1873 מגרגור אף הקים מועדון קיאקים, והציג את חתירת הקיאקים כספורט תחרותי, וב-1936 שייט קיאקים הפך לספורט אולימפי.

 

כיום הקיאקים הם הרבה יותר קלים ובעלי תמרון רב יותר, כך שכמעט כל אחד יכול לעסוק בספורט הזה. בשנת 1950 בניית הקיאקים עברה מהפך, כי בשנה זו התחילו להכין קייקים וסירות קאנו מפיברגלס. ב-1984 התחילו לייצר לראשונה קיאקים מפלסטיק וקוולאר (סוג של סיב סינטטי). החומרים החדשים אפשרו ליצור קיאקים קלים יותר, וחזקים לא פחות.

 

כמו שאתם רואים לקיאק של היסטוריה ארוכת שנים, והוא פופולרי במקומות שונים בעולם. כיום מדובר בספורט שבו יכול להצליח כמעט כל אחד, בין אם הוא בוחר לעסוק בו לבד או ליהנות ממנו עם כל המשפחה.

מצוות רוב רוי – שייט קיאקים בצפון.

שאלות נפוצות:

כן, רק חובה שיהיו קשורים ברצועה 

מים, כובע, סנדלים / נעלים סגורות.
קרם הגנה בימי הקיץ

משך השייט כ-שעה וחצי. שטים ללא מדריך הלוך וחזור לאותה נקודה
שייט רגוע.
למחירים לחצו כאן

פתח וואטסאפ צאט
רוצים עזרה?
היי
נוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן